Η 3η Θεματική Ενότητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με τίτλο: “Το προσφυγικό ζήτημα: Ένα θέμα προς μελέτη και προβληματισμό” ολοκληρώθηκε σε 5 υπο-εργαστήρια. Αρχικά και στο 1ο Εργαστήριο συζητήσαμε στην ολομέλεια της τάξης ποια είναι η διαφορά μεταξύ των εννοιών μετανάστης, λαθρομετανάστης και πρόσφυγας. Οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα παιχνίδι ενσυναίσθησης με τίτλο: “Κι αν ήσουν εσύ;”. Στη συνέχεια ζητήθηκε από τα παιδιά να καταγράψουν ποιες κατά τη γνώμη τους είναι οι βασικές ανάγκες ενός μετανάστη και ενός πρόσφυγα. Στο επόμενο Εργαστήριο οι μαθητές συμμετείχαν σε έναν καταιγισμό ιδεών όσον αφορά τις προκαταλήψεις που μπορεί να έχουν οι άνθρωποι όσον αφορά τους μετανάστες και τους πρόσφυγες. Τέλος, συμμετείχαν και πάλι σε παιχνίδι ενσυναίσθησης με τίτλο: “Επιχειρηματολογώ για την αποδόμηση των προκαταλήψεων σχετικά με τους μετανάστες και τους πρόσφυγες”. Στο 3ο και το 4ο Εργαστήριο οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο από το YouTube όπου προβλήθηκε το προσφυγικό-μεταναστευτικό ζήτημα, όπως και η διαφορετικότητα. Έτσι μετά το πέρας των βίντεο αυτών ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός πάνω σ’ αυτά που παρακολούθησαν οι μαθητές με σκοπό τη βελτίωση τη βελτίωση των ζητημάτων του προσφυγικού-μεταναστευτικού θέματος. Τέλος, στο 5ο και το τελευταίο Εργαστήριο αυτής της Θεματικής Ενότητας τα παιδιά ζωγράφισαν σε χαρτί Α3 που τους δόθηκε μια εικόνα που “τους έρχεται στο μυαλό” όταν ακούνε τη λέξη μετανάστης, λαθρομετανάστης ή πρόσφυγας ή γενικότερα προσφυγικό-μεταναστευτικό ζήτημα. Οι ζωγραφιές τους αναρτήθηκαν σε εμφανές σημείο του κεντρικού διαδρόμου του σχολείου μας.