ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2024-2025 Δ΄ Τάξη

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2024-2025
Δ΄ Τάξη
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Κάμου Γεωργία
Το Σχέδιο Δράσης που έχει συνταχθεί , θα υλοποιηθεί ανά θεματικό κύκλο ως
εξής:
1ος θεματικός κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υποθεματική :ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ: ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ –ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ : 6 -7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ , ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2024
Βασικοί Στόχοι Προγράμματος:
Α) Καλλιέργεια Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα όπως :
 Δεξιότητες μάθησης (Επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα,
ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης)
 Δεξιότητες Ζωής (Ενσυναίσθηση, Υπευθυνότητα, Ευαισθησία,
Επίλυση καταστάσεων)
 Δεξιότητες τεχνολογίας ( αποκωδικοποίηση -ανάλυση ηλεκτρονικών και
έντυπων μέσων)
 Δεξιότητες του νου (Παραγωγική σκέψη, Παιχνίδια, εφαρμογές)
Β) Οι μαθητές αναμένεται
 Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ασφαλούς μετακίνησης ως
ποδηλάτες , ως πεζοί και ως επιβάτες.
 Να αναπτύξουν στάσεις ζωής και υπευθυνότητα απέναντι στην οδική
ασφάλεια ως πεζοί , ως επιβάτες και ως ποδηλάτες αναπτύσσοντας την
κριτική σκέψη.
 Να γνωρίσουν τους κανόνες της σωστής οδικής συμπεριφοράς και να
τους εφαρμόζουν όσο καλύτερα μπορούν.

2ος θεματικός κύκλος: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΙ ΕΝΕΡΓΩ
Υποθεματική: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΤΙΤΛΟΣ: ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ….ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ –ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ : 6-7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ , ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ –
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
Βασικοί Στόχοι Προγράμματος:
Α) Καλλιέργεια Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα όπως :
 Δεξιότητες μάθησης (Επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα,
ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης)
 Δεξιότητες Ζωής (Ενσυναίσθηση, Διαμεσολάβηση, Υπευθυνότητα,
Επίλυση Συγκρούσεων)
 Δεξιότητες τεχνολογίας ( αποκωδικοποίηση –ανάλυση ηλεκτρονικών
και έντυπων μέσων)
 Δεξιότητες του νου (Παραγωγική σκέψη, Παιχνίδια, εφαρμογές)

Β) Οι μαθητές αναμένεται
 Να συνδέσουν τις ανθρώπινες ανάγκες με τα ανθρώπινα δικαιώματα.
 Να ορίζουν και να ονομάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα με δικά τους
λόγια.
 Να αντιληφθούν και να κατανοήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι είμαστε
διαφορετικοί αλλά ίσοι .
 Να κατανοήσουν την διαφορετικότητα και να αναπτύξουν
ενσυναίσθηση.
 Να αναπτύξουν την φιλία γνωρίζοντας πως επιλέγουμε και πως
απορρίπτουμε μια νέα φιλία.
 Να γνωρίσουν ότι μπορούν να συνυπάρχουν με άλλες εθνικότητες, με
άλλους πολιτισμούς, κουλτούρες, κ.τ.λ και όλοι μαζί να ζούμε ειρηνικά.

3ος θεματικός κύκλος: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποθεματική : ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ
ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ

ΤΙΤΛΟΣ: ΜΕ ΤΑ ΖΩΑ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ –ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ : 6 -7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ , ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
–ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
Βασικοί Στόχοι Προγράμματος:
Α) Καλλιέργεια Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα όπως :

 Δεξιότητες μάθησης (Επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα,
ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης)
 Δεξιότητες Ζωής (Ενσυναίσθηση, Διαμεσολάβηση, Υπευθυνότητα,
Επίλυση Συγκρούσεων)
 Δεξιότητες τεχνολογίας ( αποκωδικοποίηση –ανάλυση ηλεκτρονικών
και έντυπων μέσων)
 Δεξιότητες του νου (Παραγωγική σκέψη, Παιχνίδια, εφαρμογές)

Β) Οι μαθητές αναμένεται
 Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα κακοποίησης ζώων , εγκατάλειψης
καθώς και προς τα είδη εξαφάνισης άγριων ζώων.
 Να εντοπίζουν περιπτώσεις κακοποίησης ζώων και να δρούν
προτείνοντας λύσεις.
 Να γνωρίσουν από τι κινδυνεύουν τα ζώα και να προτείνουν λύσεις με
γνώμονα την κριτική σκέψη .
 Να εντοπίζουν και να αναφέρουν ζώα προς εξαφάνιση
 Να κατονομάζουν τις αιτίες εξαφάνισης ζώων.
 Να αναγνωρίζουν την συναισθηματική σχέση ανθρώπων και ζώων.

4ος θεματικός κύκλος: : ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ
ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Υποθεματική: ΣΤΕΜ/ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
ΤΙΤΛΟΣ : ΡΟΜΠΟΤ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ… ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ
ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΑΛΛΙΩΣ -ΜΑΚΕΤΑ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ –ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ : 6-7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ , ΑΠΡΙΛΙΟΣ –
ΜΑΙΟΣ 2023
Βασικοί Στόχοι Προγράμματος
Α) Καλλιέργεια Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα όπως :
 Δεξιότητες μάθησης (Επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα,
ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης)
 Δεξιότητες Ζωής (Ενσυναίσθηση, Υπευθυνότητα, Επίλυση
Καταστάσεων)
 Δεξιότητες τεχνολογίας ( αποκωδικοποίηση –ανάλυση ηλεκτρονικών
και έντυπων μέσων)
 Δεξιότητες του νου (Παραγωγική σκέψη, Παιχνίδια, εφαρμογές)

Β) Οι μαθητές αναμένεται
 Να χαράσσουν διαδρομές , να ταξινομούν και να ομαδοποιούν
διάφορα υλικά ώστε να χρησιμοποιούνται σωστά για ένα ακριβές
αποτέλεσμα.
 Να είναι ικανοί να συνθέτουν, να αναλύουν και να δημιουργούν
διάφορες πληροφορίες για την παραγωγή ενός έργου.
 Να αξιολογούν τις ανάγκες τους καθώς και τις επιλογές τους
αναπτύσσοντας την κριτική σκέψη και στάσεις ζωής.
 Να προγραμματίζουν ένα ρομπότ