ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2024-2025
Δ΄ Τάξη
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Κάμου Γεωργία
Το Σχέδιο Δράσης που έχει συνταχθεί , θα υλοποιηθεί ανά θεματικό κύκλο ως
εξής:
1ος θεματικός κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υποθεματική :ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ: ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ –ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ : 6 -7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ , ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2024
Βασικοί Στόχοι Προγράμματος:
Α) Καλλιέργεια Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα όπως :
Δεξιότητες μάθησης (Επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα,
ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης)
Δεξιότητες Ζωής (Ενσυναίσθηση, Υπευθυνότητα, Ευαισθησία,
Επίλυση καταστάσεων)
Δεξιότητες τεχνολογίας ( αποκωδικοποίηση -ανάλυση ηλεκτρονικών και
έντυπων μέσων)
Δεξιότητες του νου (Παραγωγική σκέψη, Παιχνίδια, εφαρμογές)
Β) Οι μαθητές αναμένεται
Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ασφαλούς μετακίνησης ως
ποδηλάτες , ως πεζοί και ως επιβάτες.
Να αναπτύξουν στάσεις ζωής και υπευθυνότητα απέναντι στην οδική
ασφάλεια ως πεζοί , ως επιβάτες και ως ποδηλάτες αναπτύσσοντας την
κριτική σκέψη.
Να γνωρίσουν τους κανόνες της σωστής οδικής συμπεριφοράς και να
τους εφαρμόζουν όσο καλύτερα μπορούν.
2ος θεματικός κύκλος: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΙ ΕΝΕΡΓΩ
Υποθεματική: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΤΙΤΛΟΣ: ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ….ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ –ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ : 6-7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ , ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ –
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
Βασικοί Στόχοι Προγράμματος:
Α) Καλλιέργεια Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα όπως :
Δεξιότητες μάθησης (Επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα,
ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης)
Δεξιότητες Ζωής (Ενσυναίσθηση, Διαμεσολάβηση, Υπευθυνότητα,
Επίλυση Συγκρούσεων)
Δεξιότητες τεχνολογίας ( αποκωδικοποίηση –ανάλυση ηλεκτρονικών
και έντυπων μέσων)
Δεξιότητες του νου (Παραγωγική σκέψη, Παιχνίδια, εφαρμογές)
Β) Οι μαθητές αναμένεται
Να συνδέσουν τις ανθρώπινες ανάγκες με τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Να ορίζουν και να ονομάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα με δικά τους
λόγια.
Να αντιληφθούν και να κατανοήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι είμαστε
διαφορετικοί αλλά ίσοι .
Να κατανοήσουν την διαφορετικότητα και να αναπτύξουν
ενσυναίσθηση.
Να αναπτύξουν την φιλία γνωρίζοντας πως επιλέγουμε και πως
απορρίπτουμε μια νέα φιλία.
Να γνωρίσουν ότι μπορούν να συνυπάρχουν με άλλες εθνικότητες, με
άλλους πολιτισμούς, κουλτούρες, κ.τ.λ και όλοι μαζί να ζούμε ειρηνικά.
3ος θεματικός κύκλος: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποθεματική : ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ
ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ: ΜΕ ΤΑ ΖΩΑ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ –ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ : 6 -7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ , ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
–ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
Βασικοί Στόχοι Προγράμματος:
Α) Καλλιέργεια Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα όπως :
Δεξιότητες μάθησης (Επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα,
ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης)
Δεξιότητες Ζωής (Ενσυναίσθηση, Διαμεσολάβηση, Υπευθυνότητα,
Επίλυση Συγκρούσεων)
Δεξιότητες τεχνολογίας ( αποκωδικοποίηση –ανάλυση ηλεκτρονικών
και έντυπων μέσων)
Δεξιότητες του νου (Παραγωγική σκέψη, Παιχνίδια, εφαρμογές)
Β) Οι μαθητές αναμένεται
Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα κακοποίησης ζώων , εγκατάλειψης
καθώς και προς τα είδη εξαφάνισης άγριων ζώων.
Να εντοπίζουν περιπτώσεις κακοποίησης ζώων και να δρούν
προτείνοντας λύσεις.
Να γνωρίσουν από τι κινδυνεύουν τα ζώα και να προτείνουν λύσεις με
γνώμονα την κριτική σκέψη .
Να εντοπίζουν και να αναφέρουν ζώα προς εξαφάνιση
Να κατονομάζουν τις αιτίες εξαφάνισης ζώων.
Να αναγνωρίζουν την συναισθηματική σχέση ανθρώπων και ζώων.
4ος θεματικός κύκλος: : ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ
ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Υποθεματική: ΣΤΕΜ/ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
ΤΙΤΛΟΣ : ΡΟΜΠΟΤ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ… ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ
ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΑΛΛΙΩΣ -ΜΑΚΕΤΑ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ –ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ : 6-7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ , ΑΠΡΙΛΙΟΣ –
ΜΑΙΟΣ 2023
Βασικοί Στόχοι Προγράμματος
Α) Καλλιέργεια Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα όπως :
Δεξιότητες μάθησης (Επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα,
ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης)
Δεξιότητες Ζωής (Ενσυναίσθηση, Υπευθυνότητα, Επίλυση
Καταστάσεων)
Δεξιότητες τεχνολογίας ( αποκωδικοποίηση –ανάλυση ηλεκτρονικών
και έντυπων μέσων)
Δεξιότητες του νου (Παραγωγική σκέψη, Παιχνίδια, εφαρμογές)
Β) Οι μαθητές αναμένεται
Να χαράσσουν διαδρομές , να ταξινομούν και να ομαδοποιούν
διάφορα υλικά ώστε να χρησιμοποιούνται σωστά για ένα ακριβές
αποτέλεσμα.
Να είναι ικανοί να συνθέτουν, να αναλύουν και να δημιουργούν
διάφορες πληροφορίες για την παραγωγή ενός έργου.
Να αξιολογούν τις ανάγκες τους καθώς και τις επιλογές τους
αναπτύσσοντας την κριτική σκέψη και στάσεις ζωής.
Να προγραμματίζουν ένα ρομπότ